Zastosowanie e-gospodarki

Wiele powodów skłania przedsiębiorstwa do stosowania komunikacji elektronicznej, jednak główną przyczyną jest dominująca obecność Internetu. Sieć ta umożliwia firmie wymianę istotnych informacji między pracownikami, wydziałami, filiami, lepszą komunikację z klientami oraz dostęp do różnorodnych źródeł informacji. Zastosowanie e-gospodarki okazuje się strzałem w dziesiątkę w wielu branżach. Poniżej przedstawiamy niektóre z nich.

Obszary zastosowań gospodarki elektronicznej to:

— marketing, promocja i sprzedaż produktów,

— finanse i ubezpieczenia,

— transakcje handlowe realizowane przez sieć i banki wirtualne,

— transport i logistyka,

— serwis produktów,

— zamówienia publiczne,

— relacje z klientami,

— medycyna,

— nauczanie na odległość,

— budowanie wizerunku firmy i marki produktów.

Plusy stosowania e-gospodarki

Korzyści wynikające z zastosowania gospodarki elektronicznej to przede wszystkim:

  1. Przyśpieszenie oraz obniżenie kosztów przepływu informacji – odbiorca komunikatu elektronicznego otrzymuje informację w ciągu kilku sekund od chwili jej nadania. Nie ma konieczności wysyłania korespondencji w wersji tradycyjnej
  2. Redukcja kosztów związanych z emisją i obsługą dokumentów papierowych,
  3. Eliminacja błędów – pozwala uniknąć błędów powstających w trakcie wielokrotnego wprowadzania danych do komputera,
  4. Likwidacja barier językowych w rutynowych transakcjach międzynarodowych – e-gospodarka posługuje się własnym językiem, wykorzystując pewne ustalone standardy do wymiany komunikatów elektronicznych, ponadto obsługa wielu systemów jest bardzo intuicyjna, a brak znajomości języka nie stwarza żadnego problemu
  5. Nieograniczony czas pracy – możliwość prowadzenia transakcji przez partnerów gospodarczych przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
  6. Możliwość znacznej poprawy realizacji procesów:
  • produkcyjnych – m.in. praktycznego zastosowania metody „dostaw dokładnie na czas”,
  • bankowych – ograniczenie „zatorów płatniczych” przez skrócenie cyklu rozliczeń między partnerami,
  • obsługa klienta – szybkość wymiany danych pozwala szybko i sprawnie reagować na aktualne potrzeby rynku. Wystarczy chociażby spojrzeć w komentarze konsumentów dotyczące konkretnego produktu czy usługi, by szybko wyciągnąć wnioski i wprowadzić ewentualne zmiany.
  1. Ułatwienie realizacji procesów biznesowych w poszczególnych krajach i w stosunkach międzynarodowych,
  2. Dostęp do nowych rynków,
  3. Zmniejszenie kosztów reklamy,
  4. Obniżenie kosztów dostaw,
  5. Zwiększenie konkurencyjności w porównaniu z firmami pracującymi w sposób tradycyjny,
  6. Sprawniejsza obsługa klienta.

Szeroki wachlarz korzyści płynących z zastosowania gospodarki elektronicznej sprawia, że wiele firm całkowicie rezygnuje z tradycyjnych metod, działając jedynie poprzez media – jest to nie tylko wygodne, ale i opłacalne. Artykuł powstał we współpracy z portalem http://www.allegropanel.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here